Pohodlně se usaďte, uvařte si oblíbený čaj a můžete se začíst. O čem v této rubrice půjde? Názory, myšlenky a spekulující dodatky, ke kterým máme většinou každý co říct. Chci se tu prostě vykecat :D
Pro dnešní den to rozdělíme na dva tábory, tzv. tvrdých vazeb a papírových.



Začnu to "HARDCOVERem", neboli tvrdou vazbou. Proč? Protože kniha s takovou vazbou pro mě vypadá přitažlivěji. Je to kniha s velkým "Ká".  Dobře vypadá. Dost často někde pendluji, a když vím, že nebudu mít tolik volného času, tahám takovou knihu v ruce. Mám takový pocit, že taková kniha "lépe sedí do ruky". A ta vůně? Vydrží dlouho. Vazba sice časem začne vypadat opotřebovaně, ale působí to tak nějak kouzelně, řekla bych. Taková kniha má pro mě vizuelní hodnotu.

Plusobé body bych tedy připsala výdrži, vzhledu a kolikrát pocitu mohutnosti.
Mínusové body bych dala ale za cenu. Je známý fakt, že tvrdá vazba bývá téměř vždy dražší, než ta měkká papírová. Ale za výdrž se platí, což? (Kéž by se to samé dalo vždy říct o kvalitě obsahu).



Paperback má také své klady i zápory. U papírové knihy je príma, že téměř nic neváží, tudíž když si na cesty, nebo školní tašky hodíme takové knihy dvě, nebo tři, nepoznáme už rozdíl. A to se vyplatí! 
Výhodou je, že tyto knihy jsou přeci jen o něco levnější, a při častém házení do batohu, otevírání, valchování pod polštářem se obal přeci jen trošku "láme", ohýbá a kniha za nedlouhou dobu začne vypadat vážně dost ošuntěle.





Mně osobně jsou milejší knihy s pevnou vazbou. Mám z nich pocitově, tak nějak větší radost.
Pokud se stane, že se některá kniha vydá jak v tvrdé vazbě, tak v papírové, dost často sleduji, kdo dělal překlad a jestli překlad dělal pro obě verze stejný člověk, (protože pokud mám občas finanční krizi), tak sáhnu po paperbacku, ALE musí být obsahově stejný jako ta dražší verze. Jsem vybíravá, co? Pochopili jste to, že jo?

A jestli je něco, na co jsem doslova alergická, tak je to míchání vazeb v jedné knižní sérii! Mám z toho úplné osypky!

A co přeferuješ ty?


3 Komentáře

  1. Jednoznačně jsem zastáncem pevné vazby, ačkoliv mé oblíbené knížky jsou v měkké vazbě a taky podle toho vypadají!!! :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je docela paradoxní:D ale taky takových pár děl mám.

      Vymazat
  2. Já jsem také za pevnou vazbu, je to klasika:)
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat